logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۴۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

شهادت سردار سلیمانی درس فتوت و جوانمردی بود/ راز ماندگاری قهرمانان ورزشی ترکیب جوانمردی و قهرمانی است

شهادت-سردار-سلیمانی-درس-فتوت-و-جوانمردی-بود-راز-ماندگاری-قهرمانان-ورزشی-ترکیب-جوانمردی-و-قهرمانی-است
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: شهادت سردار به ما فهماند هستند انسان‌هایی که می‌توانند از همه چیز خود بگذرند و منش پهلوانی را به عنوان الگو به ما بیاموزند.

به گزارش موج رسا; جواد بازرگان امروز در آیین رسم جوانمردی با بیان اینکه بندگان خوب خدا کسانی هستند که با تواضع و فروتنی بر روی زمین راه می‌روند، اظهار کرد: الکساندر مدوید یکی از قهرمانان و اسطوره‌های کشتی است که در مسابقات قهرمانی جهان کشتی رقیت تختی بود که توانست غلامرضا تختی را شکست دهد.

وی با بیان اینکه الکساندر مدوید در خاطرات خود می‌نویسد من در مسابقات از ناحیه پای راست آسیب دیدم و دکتر در حال مداوای پای من بود که غلامرضا تختی از آن مسیر رد شد و آن صحنه را دید، ادامه داد: دکتر در آن لحظه به من گفت کارت تمام است و رقیبت به نقطه ضعفت پی برده است و تو را شکست خواهد داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه الکساندر مدوید می‌گوید علی رغم مخالفت مربی خود به روی تشک رفته و آماده کشته گرفتن شدم، افزود: غلامرضا تختی به هیچ عنوان به پای راست من دست نزد اگرچه من آن مسابقه را بردم ولی قهرمان اصلی تختی بود.

وی با بیان اینکه مجسمه تختی به عنوان استوره جوانمرد در فدراسیون جهانی وجود دارد، عنوان کرد: امروز وقتی در جامعه ورزش حرف از فتوت و جوانمردی می‌شود ناخودآگاه پوریای ولی و غلامرضا تختی به ذهن انسان می‌رسد.

بازرگان با بیان اینکه رسم جوانمردی و پهلوانی از سنت های دیرینه ایران زمین است که نسل اندر نسل به ما به یادگار رسیده است، تصریح کرد: اگر ورزشکاری معنویت و اخلاق را با قهرمانی ترکیب کند می شود غلامرضا تختی و ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به پاسداشت اخلاق و معنویت در جامعه ورزش در جشنواره رسم جوانمردی، ابراز کرد: امروز از چهار ورزشکار، ۲ داور، دو مربی، دو رئیس هیئت ورزشی، دو پیشکسوت عرصه ورزش و یک ورزشکار منتخب مردم تجلیل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در عصر حاضر شهادت سردار سلیمانی تلنگری به ما زد و ما را بیدار کرد، خاطر نشان کرد: شهادت سردار به ما فهماند هستند انسان‌هایی که می‌توانند از همه چیز خود بگذرند و منش پهلوانی را به عنوان الگو به ما بیاموزند.//ک

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳